Koszta SEO dla e-commerce? Zobacz ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest obecnie jednym z najchętniej wybieranych sposobów na sprowadzenie klientów do swojego internetowego sklepu. Raz wypozycjonowana strona może utrzymywać się na swojej pozycji przez długie lata, generując przez ten czas pasywne przychody. Jest to najbardziej optymalna metoda na pozyskanie wysoce zainteresowanych odwiedzających z całego świata bez potrzeby inwestowania w reklamy. Aby dowiedzieć się ile kosztuje SEO dla e-commerce, powinniśmy najpierw zrozumieć co składa się na proces profesjonalnego i skutecznego pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie dla e-commerce?

Chcąc wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarce Google i zdobyć powracających do nas klientów, musimy zdać sobie sprawę na czym polegać będzie całe przedsięwzięcie. Otóż SEO to nic innego jak proces polegający na ustaleniu czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce i podjęcie stosownych działań w oparciu o zebrane dane.

Pierwszym krokiem, na jaki decydują się specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem jest audyt. Pozwala on na zdecydowanie o tym, co jest na dany moment krytycznie ważne, co można zostawić w obecnym stanie, a czego trzeba się wystrzegać. Na jego podstawie, agencja lub freelancer będą informować i edukować klienta w zakresie dobrych praktyk i obsługi systemu e-commerce zgodnie z ich zasadami.

Nawet jeśli okaże się, że od strony SEO on-site (na stronie) wszystko zostało poprawnie przygotowane – przemian może wymagać sposób funkcjonowania, konstrukcja lejków sprzedażowych czy design sklepu. Często w wyniku niewiedzy bądź przez niedopatrzenie osób zajmujących się jego obsługą, dochodzi do pominięcia małych, ale istotnych szczegółów. W wielu przypadkach pozycjonerzy mają do czynienia z domenami, które posiadają zaniedbany profil linków – taki powinien być jak najszybciej oczyszczony przez ich zrzeczenie się przez Google Search Console.

Ile kosztuje SEO dla e-commerce? Koszta konieczne i opcjonalne

O kosztach pozycjonowania internetowego sklepu będzie decydować jego wielkość, typy zatrudnionych specjalistów i opracowana strategia. Obecnie, jedyną słuszną strategią jest pozycjonowanie na pograniczu technik grey-hat i white-hat. Musimy zadbać o to, aby linki prowadzące do strony były utworzone w 100% manualnie, a nie przy użyciu automatyzującego oprogramowania. Można zapomnieć też o magicznym przycisku, który w ciągu jednego miesiąca wyniesie naszą stronę na wyżyny wyników wyszukiwania.

Jeśli chcemy uzyskać widoczność na wszystkich frazach, w jakie celuje nasza witryna, potrzebujemy cierpliwości, a także wcześniej przygotowanej na te cele kwoty. Pensja przeciętnego specjalisty SEO, analityka czy menadżera waha się w granicach 3500 – 4000 zł. Potrzebne będzie stworzenie lub wynajęcie zapleczy, na których umieszczane będą artykuły z linkami do naszych stron. W ramach ich wzmocnienia przydatne będą linki z forów, web 2.0 – witryn zawdzięczających swoje istnienie publikowanym przez użytkowników treści i tzw. szeptanki – czyli ukierunkowane na sprzedaż i świadomość sklepu/marki opinie.

Jak wyglądają koszty poszczególnych usług wchodzących w skład strategii SEO? Podobnie jak na poniższym schemacie:

  • 1 artykuł sponsorowany z wysoce cenionej przez wyszukiwarki witryny na starej domenie to koszt 50 zł – 1000 zł – potrzebne co najmniej kilkadziesiąt,
  • 1 zaplecze bez artykułów to jednorazowy koszt około 20 zł za rejestrację domeny i hostingu – potrzebne będzie około 100 zapleczy,
  • 1 artykuł z dedykowanego zaplecza to koszt około 10 – 20 zł w zależności od jego długości – na każde zaplecze około 10 – 20 artykułów,
  • 1 post na forum (również szeptanka) to koszt 1 zł – potrzebne około 1000 sztuk,
  • pakiet linków kierujących do naszego zaplecza to koszt około 500 zł.

Powyższe to jedynie koszty wynikające z linkowania zewnętrznego. Sama opieka nad sklepem to koszt około 1000 zł miesięcznie. Przeprowadzenie pierwszego audytu i wprowadzeniu istotnych zmian na samym początku będzie nas kosztować kilkanaście tysięcy złotych – wchodzą w to koszty wynajętych pracowników, zamówionych artykułów na bloga, opisów produktów i ich kategorii. Sklep zostanie zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych i dobrych doświadczeń użytkownika (UX). W droższych pakiet usług SEO możemy uświadczyć sposobów jeszcze bardziej organicznych – działających na zasadzie outreach – czyli docierania do innych osób z branży i budowania w ten sposób reputacji marki.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij